Regie: Sjoeke Marije Wallendal | Composities: Warre Simons
Mozarts’ Cosi Fan Tutte vangt aan met een weddenschap tussen een oudere man en zijn twee jongere vrienden. Zijn de verloofdes van het jeugdige duo daadwerkelijk in staat tot trouw? Het spel loopt slecht af voor het tweetal: een paar uur later staan de vrouwen op het punt met een ander te trouwen. Mozart stelt dat ontrouw een nood van het hart is. Maar zo denkt niet iedereen erover.
In WHY NOBODY SHOULD LISTEN TO MOZART dienen ouderen en jongeren van nu Mozart van repliek. Iedereen verlangt naar eeuwige liefde, maar zijn we wel in staat tot trouw? Wat is bedrog? Zijn we beter af zijn met polygamie? De spelers graven in hun hart en pijnigen hun hersens. Ze doorzoeken hun herinneringen en ontdekken hun toekomstdromen op zoek naar antwoorden die ze soms lijken te vinden in verhitte discussies, verleidelijke dansen, de wetenschap of de poëzie.
WHY NOBODY SHOULD LISTEN TO MOZART wordt gespeeld, gezongen en gedanst door jongeren van The Young Ones en oudere spelers van KamerOperahuis.